tisdag, mars 03, 2009

Kung Bore gör ett återbesök

Det började snöa igår. Ganska kraftigt. När jag klev av bussen hemma vid 18 tiden så snöade det sidledes.....jag tänkte att det nog inte skulle komma några glada stavgångare men tji fick jag. Kvart i sju stod två entusiaster i repan redo att stava genom snö, blåst och elände. Strax efter kom en tredje. Så vi stavade på upp i elljusspåret och därinne i skogen var det helt magiskt. Vi hade lä för vinden och snön tyngde granarna som kantade spåret. Vi pulsade genom ett ganska djupt täcke av snö och fick snabbt upp en bra puls. Det var helt underbart! Full av ny energi och glädje kom jag så hem vid 20,30. En timme senare låg jag nerbäddad i sängen och läste Skumtimmen. Jag somnade som ett barn och sov gott genom hela natten :)
Det faktum att ljuset numera håller sig längre om dagarna har påverkat mig mycket. Jag är inte längre i lika stort sömnbehov som tidigare. Nu kan jag hålla mig vaken på bussen, även om jag läser :)
Och snart, snart, snart kommer marken vara bar, vårblommor kanta löpspåret och solen värma skönt och jag kan flyga fram med nya löparskor och bara njuta av livet!! :)
Jag längtar så det gör ont!!

Inga kommentarer: