söndag, mars 01, 2009


Vasalopp och renässans


Det har blivit lite klent mellan inläggen här på sistone men det beror mest på att det är lite rörigt runt omkring mig just nu. Förutom att minst tre personer (kanske fler) har fått sparken på jobbet (nedskärningar pga finanskris) så har jag de senaste två veckorna försökt samordna ett stavgångsevent på Friskis. Vi har planerat en alldeles egen StavgångsVasa idag (söndag) men har haft problem med att få ut information till våra motionärer. Detta har resulterat i endast fyra anmälda men eftersom tre av dom är helt nya så kör vi ändå. Dessutom skiner solen så underbart idag att jag faktiskt inte vill nåt annat än att ge mig ut i skogen och stava :) Efteråt serverar vi såklart den obligatoriska blåbärssoppan :)

Eftersom katterna väckte mig vid 7,30 imorse så hade jag möjlighet att se starten på det "riktiga" Vasaloppet. Det är inspirerande att se så många deltagare och visst, jag erkänner, jag är lite sugen på att testa långfärdsskidor jag med. Någon som frivilligt ställer upp och blir min lärare? Mia klarade ju att stava sig igenom tjejvasan förra lördagen utan någon som helst erfarenhet av skidåkning och hon gjorde det helt galant! Kan hon så kan jag!


För övrigt så sitter jag här hemma just nu med skolböckerna framför mig och försöker skriva ihop ett svar på en fråga om renässansens kulturutveckling. Det är också inspirerande och mycket intressant men ända sedan den hela incidenten med Tiger för ett par veckor sedan så har jag tappat mycket av min förmåga att koncentrera mig. Behöver jag säga att det är väldigt irriterande? Korta stunder klarar jag av att sitta ner och läsa men jag skulle behöva kunna sitta i timmar, precis som förut. Hur som helst så KAN jag bara INTE ge upp nu när jag kommit så långt på kursen. Om 20 minuter ska jag gå ner och ta emot de fyra stavgångarna, köra ett pass på 90 minuter och sen gå hem och sätta mig igen. Förhoppningsvis så hjälper det med motion och frisk luft :)
Men nu är det dags att svida om!
Vi ses i spåret :)

Inga kommentarer: