torsdag, februari 23, 2006

Go´morron Sverige, plingelingeling.......

Bokrean började idag. Jag hade lovat mig själv att inte handla nåt i affärerna, bara på nätet eftersom det är billigare där. Det hela fallerade när jag på lunchen "tittade" in på Akademibokhandeln för att pejla läget. Jag vandrade runt bland böckerna, bläddrade i några, tittade, klämde, höll i men la tillbaka. Jag var starkt. Ända tills jag kom till "den". Där låg den. Jag visste att den inte fanns på rea på Adlibris och nu låg den här framför mig....79:-. Samvetet sa NEJ! men köplusten vann. Jag köpte den. Så traskade jag nöjd vidare till Bokia. Hittade först inget intressant men så....när jag nästan var färdig att gå.......så hittade jag DEN. Ok, 149:-, jag resonerade med mig själv att jo, visst kan jag leva på makaroner i mars............och blodpudding är inte så pjåkigt heller, tänkte jag samtidigt som jag plockade upp ytterligare en bok om 100 kända konstverk för 99:-.
Jag vågar inte ens tänka på hur krasslig ekonomi jag har nu i mars. Den är för jävligt krassig helt enkelt. Men det är bara att bita ihop och tänka att det är värt det. I september sitter jag i en bil nånstans mellan LA och SF och njuter av sol och vind medan jag mumsar på en äkta American burger ;)
Yeah!!

Inga kommentarer: