måndag, februari 20, 2006


Om man inte bjuder till så blir det inget.

Ok, måndag IGEN. Jag skulle helst hoppa över alla måndagar och börja med tisdagarna istället. Men livet är orättvist, inget att göra nåt åt.
Efter en fredag fullproppad med jobb och ett besök hos naprapaten så kom jag så äntligen hem till min lilla lya. Jag stod i valet och kvalet men bestämde till slut att köpa en pizza till middag. Så fick det bli. Så jag gick hem o mumsade på min Tropicana och glodde på Let´s Dance. Somnade gjorde jag tidigt. Det brukar bli så på fredagar.
Lördagen föflöt precis som vanligt. Frukost, städning, promenix och sen tog jag mig friheten att krypa ner under en filt och bara läsa resten av dagen. Jag kokade mig en kopp thé och låg där i sängen o vickade på tårna och mådde bra. Vid femtiden slog jag på Tv´n o kollade på reprisen av Andarnas makt. Kan inte få nog av det programmet. Jag är såld.
Till middag lagade jag ugnsbakade rotfrukter och en falukorv. Alltå, jag åt inte hela fakukorven men jag tillagade en halv :)
Åt och satte mig sen för att läsa lite till. Kl. 20,45 var det kört. Grannen skulle ha fest och lämnade ingen i huset oberörd. Så jag la ner boken och slog på Tv´n istället. Jag skulle ju ändå kolla på CSI Miami och Law and Order så......
Söndagen var en lika gråmulen o lagon dag. Efter frukost tog jag min tvättkorg och gick ner i tvättstugan för att ladda maskinerna. SEn tog jag en långpromenad upp till kyrkan och stannade där en stund för att studera själva kyrkobyggnaden, medeltida, romansk..... :)
Var med om en märklig sak däruppe. Jag stod på utsidan av koret och studerade den inmurade runstenen som fanns där när jag plötsligt hörde någon eller snarare några sjunga i stämmor, svagt, svagt inne i kyrkan. Jag stelnade till och gick sen för att titta om det kunde vara möjligt att det fanns folk där. Inte en bil på parkeringen och de enda fotsteg som jag kunde se som hade gått in kyrkan hade sedan även gått ut igen. Så jag drog mig sakta därifrån och traske hemåt igen. Tog en sväng in på ICA o handlade och när jag kom hem slevade jag i mig lite yoggi o en macka. Sen tog jag itu med pluggandet. Kl. 16 drog jag ner till träningen. Det var temaspinning vilket innebar att vi cyklade till filmmusik enbart och efteråt skulle man gissa vilka filmer det var. Det bjöds på frukt, godis och Festis och jag gick o vann första pris i tävlingen! WOHOO!!
en jättefin rygga med Friskis logga fick jag och jag nästan flög hem. Det är så sällan jag vinner nåt så när det händer så blir man liksom lite extra glad.!! Dessutom räddade detta hela min helg!

Så allt som behövs nu är ett litet mirakel för jag känner att jag vill handla kläder men mitt konto är tomt...........

Inga kommentarer: