tisdag, februari 21, 2006


Men, vad du e slem!!!

Ända sedan har blev ansvarig för både den norska och svenska telefonväxeln i julas så har mitt ordförråd av norska ord vuxit sig större och större. till min stora förtjusning förstås!! :)
Det gör inte bara min vardag enklare uten även de stackare som ringer in från Norge för att bli vidarekopplade till vem dom nu söker. Men jag måste börja jobba på mitt danska ordförråd också. Nästan daligen har jag mailkontakt med Mette i Danmark och det går ju bra så länge vi bara mailar varandra men så fort vi pratas vid på telefon så får vi båda problem. Hon förstår inte mig och jag förstår inte henne. Så nu ska inhandlas en dansk ordbog!! Sen kanske vi kan snakkes vid noen gang när vi spiser mad ;)
För övrigt så fick jag en smärre chock igår när jag kom till skolans bibliotek för att låna om en bok. Mitt lånekort hade gått ut!! Hur i hela friden...?? Så jag började kolla runt lite, jag har ju inte fått ngn terminsräkning än så jag trodde att allt var ok. Men det var det inte. Tydligen så skickas inte räkningarna ut automatiskt till de som bara registrerar sig inför den nya terminen och avgiften skulle ha varit betald nu.......fan också. Har precis skrivit ut en ny räkning som ska tryckas in ikväll när jag kommer hem. men jag har två låneböcker hemma nu så skulle varit inlämnade igår eftersom mitt kort gick ut så men jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka dom förrän på torsdag vilket innebär totalt 60:- i böter.........ja, ja, visst skulle jag kunna hoppa över träningen nån dag men nä, jag vill inte. Jag vill träna, jag tycker det är kul och kroppen behöver det. Så det det får kosta 60:- extra, jag kan ta det.
För övrigt så har vinterdeppet hunnit ikapp mig, eller är det kanske bara vanligt PMS? Hur som helst så känns vardagen lite gråare än vanligt just nu. Jag försöker hålla flaggan i topp men har inte samma ork som tidigare. Det är allt det gråa som är i vägen. Grått ute, grått inne, jag känner mig grå....suck. Nej, jag ska inte deppa ihop totalt, så långt vägrar jag att gå men jag har en svacka nu, det måste jag erkänna. Och det slår aldrig fel, mitt i alla svackor så börjar man ifrågasätta meningen med livet...alltid.......har inget bra svar än men jag klurar på det.

Och när jag vet svaret så tänker jag inte berätta det för er!! It´s up to you to find out by yourselves!! ;)

Inga kommentarer: