tisdag, mars 07, 2006


The most wilful, the most beautiful.......

Skippade skolan igår. Struntade i att anmäla mig till den kommande tentan och åkte hem istället. Åt en rejäl middag, löste korsord, tog ett vaarmt bad och pluggade på sängen i 2 timmar. Släckte lampan kl. 22 och vaknade mycket gladare och piggare imorse kl. 05,30. Nu känner jag krafterna komma tillbaka så sakteliga igen. Det kanske bara var sömn som saknades. Vem vet.

15 jävla minusgrader ute. Vet inte om man ska skratta eller gråta för solen skiner dock. Som ett hån mot en stackars vintertrött människa. När lönen kommer har jag bestämt för att unna mig nånting bra. Resa har jag inte råd med för bilen måste lagas men kanske en ansiktsbehandling eller en teaterföreställning eller bara en enkel middag med bio. Vad som helst som får mig att skratta och slappna av en stund. Har beställt lite böcker o skivor som redan är på väg i posten nu. Ska läsa "I rosens namn" och lyssna på Robyn, Gorillaz och Timbuktu. Måste skaffa Madonnas nya skiva också som grädde på moset :) Ska även spara undan en slant för den kommande resan är det tänkt.

Målade naglarna i söndags med en av de fyra nya färgerna jag inskaffat. Poppy red. Herregud! Igår tyckte jag det såg hemst ut. Jag hade på mig min ljusrosa stickade tröja med vid krage från Indiska och i kombination med mina starktröd/rosa naglar så det nästan groteskt ut. Idag är jag mer nöjd. Har på mig min grön/blå "drama queen" tee och en mörkblå kofta. Den stark rosa färgen gör sig mkt bättre nu måste jag säga :) Nästa vecka ska jag testa ljuslila......

Men mest av allt vill jag dricka champagne.....

Inga kommentarer: