torsdag, mars 16, 2006


You can take my word for....this place is haunted....

Jag ska vara helt ärlig. Ja, jag tror på en andevärld bortom vår "normala" värld. Jag tror att när vi dör så lever själen eller snarare vår energi vidare. Alla våra tankar och känslor försvinner ju inte bara ut i tomma intet. Det är ju i grund och botten energier vi talar om. En del har starkare energier än andra och blir av någon anledning kvar här bland de levande.

Många jag känner har upplevt oförklarliga fenomen, inklusive jag själv. Jag har aldrig sett ett "spöke" men jag har hört fotsteg i trappor, fotsteg på en tom övervåning och hemma knäpper det i lägenheten ovanligt mkt. Men jag känner mig trygg hemma. Jag känner inte av något obehag eller så och jag är stormsäker på att mormor finns där ibland eftersom jag tänker på henne ofta och drömmer mycket om hennes gamla hus som inte finns kvar längre.

Jag följer varje vecka programmen Det Okända och Most Haunted och läser en del böcker som jag kommer över. Men trots mitt intresse så har jag märkt att det är viktigt att jag inte blir överengagerad. Varje gång det har hänt så slutar det med kaos. Jag mår dåligt och mitt liv blir en enda soppa. Kan vara en bra indikation på att man inte ska ta så lätt på övernaturliga fenomen. Låter man det ta över ens liv så är det kört.

Jag är och kommer troligtvis alltid vara en sökare. Det fanns en period i mitt liv då jag sökte bland New Age och jag har inte insett förrän idag att jag kommit ganska lindrigt undan. Mina skyddsänglar har fått jobba hårt på att hålla mig borta från seanser, uijaboards och annat flum som kan vara skadligt. Det har varit så nära flera gånger att jag deltagit i sånt men det har alltid kommit nåt emellan. Det kan inte vara en slump.

Så jag söker vidare men känner mig trygg i vetskapen om att det finns någon eller några som faktiskt vakar över mig där jag minst anar det!!

Inga kommentarer: