söndag, mars 12, 2006

Jag kan inte hjälpa att jag surfar med ett modem hemma och därför ligger lite efter med alla uppdateringar o så till datorn.....kan tyvärr inte göra nån flashig intro till dagens blogg bara därför.....

Nåja, hur som helst. Helgen är snart över. har inte pluggat ett skit. Fan. Försökte igår men kom på en massa undanflykter...en bra film på TV, Det okända, middag, för sent att plugga mm.....idag har jag städat halva jävla dan men det behövdes. Förra helgen blev ju katastrof iom att jag inte orkade ett skit. Så nu låg det katthår överallt, hela köksgolvet var täckt av brödsmulor och jocke hade i vanlig ordning smulat ner matten vid soffbordet. Så jag höll på här hemma i 3 timmar innan jag gav upp. Gick sen ner till Konsum o handlade. har bestämt mig nu för att vara extra nyttig så det blev fisk o kyckling. Sen hem och käkade mellanmål innan träningen, yougurt o knäckemacka o äpple. Borde ha pluggat sen men icke, inspirationen var som bortblåst. Så jag låg på golvet o lyssnade på musik istället. jag tror att det var det jag behövde. Det var länge sen jag faktiskt satte mig ner o verkligen lyssnade på musik. Stack ner till träningen vid 16 tiden och körde ett pass till 17.30. Kom hem o duschade, snackade med morsan i telefon och värmde ärtsoppa till middag. Satt sen o löste korsord en timme. Nu har jag åtminstonde satt mig vid skrivbordet för att plugga men det går inte. Det tar emot. Synd, för jag har verkligen så jäkla mkt att göra. jag fattar inte vad som har hänt. Imorgon är det iaf ingen lektion så det blir till att åka direkt hem o försöka åtminstonde läsa nåt.
Fick hem mina skivor jag beställt i fredags. Robyn, Gorillaz och Timbuktu. Dessutom fick jag Madonnas nya av jocke o den har snurrat hela helgen nu. En fantastiskt bra platta måste jag säga!! Lyssna på You Push me så förstår ni vad jag menar!!
Jag längtar så det gör ont efter att våren ska komma nu. jag vill fixa min bil så att jag kan åka bort nån helg och uppleva nåt nytt, byta miljö. Jag e så less på att sitta instängd här hemma medan kylan biter sig fast där ute. På samma sätt så biter sig ångest och ilskan fast i mig och jag vill bara skrubba bort dom i duschen men det går inte. Så jag vankar av och an här hemma, mumlar för mig själv, brusar upp, vill slå sönder nåt men finner mig snabbt igen. jag FÅR INTE låta det här äta upp mig. Det sker en del obehagliga saker just nu i mitt vardagliga liv och jag hoppas på att det snabbt blåser över. Det har tagit så mkt energi och tid ifrån mig att det är sorgligt. Och jag är inte en person som bara kan skaka av mig sånt. Det går bara inte. Det fastar som klister på mig direkt.
Men jag får inte låta det vinna över mig. Då är jag förlorad. Jag kämpar vidare och en dag så går jag segrande ut striden. Det är bara så. Det finns inga tvivel längre....

Inga kommentarer: