onsdag, maj 10, 2006

I can´t help it.

Jag nyser, näsan är täppt och det kliar i gommen. Men annars så är det bra. Körde ett medelpass spinning igår för första gången på en dryg vecka. Det var lite jobbigare än jag trodde. Löpning och spinning aktiverar uppenbarligen olika muskler så jag är lite mör idag. Dessutom försov jag mig rejält imorse. Vaknade prick 8, flög ur sängen, kastade mig i duschen, slevade i mig frukost, velade framför spegeln i nån minut eftersom jag inte visste vad jag skulle ta på mig och åkte sen bil till jobbet. Men shit happens. Tänkte gå ner och kolla på en kjol idag. Igår blev fyndet ett par svarta tyg skor med kilklack, paljetter och sidenband för 200:-, idag ska jag leta 80-tals inspirerade kläder :) Har en bild i huvet om vad det är jag letar efter. Om jag säger Bananarama kanske ni förstår vad jag menar. Jag älskade Bananarama på 80-talet. Tyckte dom hade bra låtar och supercoola kläder. Lustigt att man är tillbaka där igen nu. Om jag bara kunde göra nåt åt mitt hår.....Igår kom ett paket från HM med kläder jag beställde för en månad sen. Ska hämta ut det på ICA ikväll och jag hoppas att allt passar.
På fredag sticker jag till Wien. Kickoff med jobbet. Ser fram emot resan men är innerligt trött på folk klagomål hela tiden. Resan är för kort, för lång, varför får inte alla enkelrum?, varför måste vi komma hem så sent?, varför kunde vi inte åka på torsdag kväll?, varför ska vi ha så tråkiga aktiviteter?, kunde vi inte ha åkt till fjällen istället?. Jag vet inte vad jag ska säga men "typiskt svenskt" klingar nånstans bak i mitt huvud. Norrmännen däremot har nästan bara kommit med postitiva kommentarer och vi har redan bestämt att ta drinkar i baren och ha så kul som möjligt. Ska bli kul att träffa Mette igen också och jag tänker definitivt spendera mer tid med henne. Dessutom tänker jag hålla mig så långt borta från en viss "häxa" men jag känner att skulle en situation uppstå när jag fått i mitt ett par glas vin så kommer jag troligtvis inte kunna hålla käften. Hon irriterar mig nåt fruktansvärt och jag är inte den enda som känner så. Men, jag ska ha kul iaf!! :)
Och nu ska jag äta lunch.

1 kommentar:

Linnéa sa...

hihi självklart..:) men bara en där jag inte ser ful ut på! vilken bild tänke du skcika?