måndag, maj 08, 2006

Tickets please!

Fatta att jag klev upp kl. 07,00 i lördags.......jag förstår det inte själv än. hade bokat tid hos gummiverkastaden kl. 08,00, varför så tidigt fattar jag inte heller......så jag tassade runt där hemma medan Jocke snarkade. Katten fick mat o sen gick han o la sig igen. Jag passade på att diska upp alla tallrikar som legat i diskhon typ en vecka. Åkte sen o tog ut pengar, tankade bilen och så till verkstan. Fick däcket lagat, en stor jävla spik var orsaken. Sen drog jag till ICA och handlade FÄRSKA frallor, Tropicana juice o annat gott. Åkte hem och lagade frukost. Njöt av frallorna med marmelad och satt läääääänge :) Och ja, Jocke hade klivit upp när jag kom hem :)
Brorsan kom 10,30 och resten av dagen spenderade vi i bl.a Uppsala på IKEA och andra diverse varuhus. Solen sken och jag ville bara vara ute, UTE; UTE!! Pollenallergin till trots.
Efter middagen tog brorsan o jag en biltur runt landet bara för att slippa sitta inne.
Igår var samma lika, shopping i Norrtälje. Köpte en sköldpadda i keramik att ha på balkongen (söt). Spenderar alltför mkt pengar på skräp men jag kan bara inte låta bli har jag kommit fram till. När både brorsan o Jocke hade åkt satte jag mer ner för att skriva klart konst tentan. Tre frågor, piece of cake tänkte jag. Och visserligen var det det för jag kunde svaren på alla tre. Problemet var bara att formulera dom på ett vettigt sätt. Stack ut o sprang en timme för att sätta igång blodet i skallen och sen tillbaka till datorn. Näsan rann och jag höll på bli tokig. Hatar pollen!!!!! Jag satt till kl. 1 och skrev och jag är NÄSTAn färdig nu. Måste skriva klart det sista idag för tentan skalämnas in ikväll. Fan. Har sovit typ 4 timmar inatt och är totalt mosig i hjärnan. Men det måste gå.

Och ögonen kliar som fan.

1 kommentar:

Linnéa sa...

din stackare som är allergisk, måste vara sjukt jobbigt när det är så fint ute!

vad bra att de passade, typiskt posten att mosa paketet. måste kanske börja förpacka det lite bättre..

ny vecka, nya tag. längtar tills skolan är klar.