måndag, juni 19, 2006

Are you gonna go to the Sodom and Gomorra show????









Jag kan inte beskriva det men det inger en viss trygg känsla att bli hälsad på med orden: "Men är flickan hemma på besök!!" (hemma=Åland) Jag har en identitet, rötter.

Det har varit en helg fullpackad med aktiviteter. I fredags konsert, lördag tvätt och shopping och sen till Åland. Hjälpte moster med att torka av köksskåpen igår, ägnade sen några timmar till att tvätta bilen både in och utvändigt. Kollade även hur läget var med mitt avgasrör. Det är värre än vad vi trodde. Ett av fästena har rostat sönder och lossnat så ljuddämparen hänger en aning löst. Kan jag inte få det fixat till fredag blir det ingen Dalarna resa garanterat. Skulle avgasröret ramla av på vägen så är jag totalt rökt. Men farsan har pratat med en kille han känner som skulle ta en titt på bilen imorrn. Hoppas han kan fixa en tillfällig lösning så jag kan köra. Annars blir det midsommar på Åland helt enkelt......Frågade brorsan igår om jag inte kunde få låna deras Nissa Micra över midsommar men den är tyvärr inte försäkrad om man skulle krocka med den så jag förstår att han inte ville låna ut den. Dessutom vete tusan hur reglerna är för mig med svenskt körkort att köra en Ålands registrerad bil i Sverige........jaja. Har man inga problem så kan man skaffa sig.....

För övrigt är jag sjukt trött idag.

Men mest av allt vill jag flytta hem till Åland.


If you´ve done nothing wrong you got nothing to fear
If you´ve something to hide you shouldn´t even be here......
(PSB 2006)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

nej vad tråkigt om ni inte kan komma! hoppas hoppas hoppas det löser sig med bilen!

Linnéa sa...

hur har det gått hur har det gått hur har det gått?????