lördag, juni 17, 2006

Dreaming of the queen

Igår kväll var jag på Cirkus i Stockholm och såg Pet Shop Boys, mina gamla idoler sen gymnasiet (ca 15 år sen) Kvaliten på deras skivor har åkt upp och ner under åren men 80 tals skivorna är och förblir ju de klart bästa. Eftersom konserten varit slutsåld sen biljetterna släpptes har det varit skitsvårt att få tag på tickets men jag lyckades iaf till slut få en ståplats. Mindre bra gick det för Jocke som inte fick nån biljett alls. så jag fick gå själv. Men det var OK.
Eftersom jag nu inte längre än en spänstig tonåring så ville jag heller inte trängas längst fram vid scenen utan hittade istället en perfekt plats ca 5 meter från scenen precis vid höger kant. Tyvärr hade jag en liten kort brud framför mig som började hoppa som en galning varenda gång det kom en låt hon gillade. jag bara väntade på att bli nockad av hennes skalle o få en fläskläpp. Konsterten var SKITBRA! och jag lyckades ta några bilder med min mobilkamera. Tyvärr är kvaliteten kass men jag ska lägga upp några här lite senare.
Dessutom blev konserten en riktig nostalgitripp för mig. Att se PSB på scen igen för fjärde gången framkallade minnen från mina 2 år i London, mest de positiva dårå och jag fick en otrolig längtan ner igen. England är och förblir mitt andra (eller tredje näst efter Åland) hem. Jag trivs där, älskar London och landsbygden och kulturen. Jag MÅSTE åka tillbaka!!

En annan kuriosa är att jag under en veckas tid lyckats (?) stöta på följande kändisar:
Markoolio på IKEA
Jonas Wahlgren från skansenakvariet i en bil på stan
West End girls. Tjejgruppen alltså.
Orup
Jan Johansen
Orup
PSB

Så med ömmande kropp, ett leende på läpparna och ett bra mycket bättre humör ska jag nu lyssna på några PSB skivor o drömma mig tillbaka......

Inga kommentarer: