tisdag, juni 13, 2006

Frozen Margarita

Gud så skönt! 30 grader ute, rena Medelhavsklimatet!! Jag glider runt i mina nyinköpta kjolar och bara njuter. Köpte mig en glass igår och hängde med chefen till IKEA på lunchen där det blev köttbullelunch och så sprang vi på Marcoolio.........Bussen hem var en ren pina. Fläkten eller AC´n fungerade inte för fem öre och bussen var fullproppad med folk. Där satt vi alla i 30 graders värme (om inte mer!), solen gassade in på vänster sida och vi svettades, herregud vad vi alla svettades. Jag försökte läsa min nya deckare men somnade ganska snart. När vi väl var framme i Rimbo fullkomligt flöt alla av bussen. Fattar inte att SL inte kan skaffa bussar med ett fungerande fläktsystem......väl hemma funderade jag på att sticka ut o springa direkt men termometern visade på 32 grader i solen och 30 i skuggan......kändes inte som en bra idé att anstränga sig mer än nödvändigt. Så jag bredde mig några mackor och tuggade i mig ett halvt äpple, låg på sängen o glodde på TV en stund och bestämde mig sen för att inte slösa bort det fina sommarvädret genom att sitta inne hela kvällen. Så jag svidade om till träningskläder och gav mig och cyklade. Det är när man lämnar bostadsområderna i Rimbo och cyklar bort mot åkrarna och bongårdarna som man faktiskt fattar varför det är en sån extra bonus att bo därute. Jag älskar att cykla på grusvägar, förbi tuggande kor i hagarna och små röda stugor längs vägen. Jag mötte några andra cyklister och en kille på häst, för övrigt var landskapet tyst och rofyllt. Cyklade sen bort till träningsspåret i skogen och sprang mina obligatoriska 5 km. Det gick förvånansvärt bra faktiskt men visst svettades jag mer än vanligt. Sen hem, duscha, äta en bit mat och så vila :)
På fredag är det äntligen dags för Pet Shop Boys in concert! Tyvärr så fick vi bara tag på en biljett så jag blir tvungen att gå ensam vilket inte är så himla kul men är man PSB fan så ska det funka ändå. Jag får ju iaf se dom igen :)

Ja, just ja, jag klarade sista tentan på kursen med en hårsmån. Jag fick ett svagt men dock ett vinnande G :) Hade slarvat otroligt med stavning och skrivit ganska tunna svar men läraren tyckte ändå att det räckte för att jag skulle klara mig igenom. Gud vilken lättnad! Hade jag inte klarat den hade jag varit tvungen att göra en salstenta i augusti och då vete fasen om jag hade orkat vilket skulle resultera i att jag inte skulle kunna fortsätta till hösten. Men det kan jag nu!! Ska bara skriva klart min projektarbete och ett annat arbete som jag släpar efter med........*suck* Men läraren har lockat oss med en resa ner till Danmark nästa år för oss som fortsätter plugga på kursen :) Låter ju kul! Vi ska besöka en vikingaby då och sen presentera våra B-uppsatser på en krog nere i Köpenhamn :) Så klart att jag vill följa med!!!! :)

Men mest av allt vill jag ha jordgubbar med vispat grädde......

2 kommentarer:

Linnéa sa...

mmm det är så gott! bananer med chokladbitar i och så glass till! det blir nästan som friterad banan man äter på kinarestaurang!
ja jag kommer och bärgar er om ni får probs, menva kul ni kommer!!!!

Linnéa sa...

jajjamän, jag är oftast uppe emd tuppen!!! :)
det är ju midsommar nästa vecka slog det mig... har känts så avlägset mennu snart så..:)