onsdag, juni 14, 2006

Inte rår jag för att påven bor i Rom....

Hämtade ut min PSB biljett igår så nu kan jag ta de lugnt till fredag. Det var 30 grader varmt i Stockholm igår och jag o Oa gick till Kungshallen för att äta. Tog Paella. Promenerade sen en stund runt på stan innan vi åkte hem. Nu funkade plötsligt luftkonditioneringen på bussen....och herregud vad det blåste. Iskallt. Det gick inte att få stopp på det. Helt absurt. Där satt jag o alla andra på bussen, 30 grader varmt ute och en frysbox inne. Till sist måste busschaffisen ha fattat att nåt var fel och han minskade trycket på blåset. Väl hemma tog jag mitt förnuft till fånga och tvingade mig att laga matlåda. Gjorde ugnsrostade grönsaker med fisk och toppade med massor av örter och blandade ner kikärter och tomater till sist. Det får räcka till lunch idag.
Såg igår att jag fått mina skattepengar tillbaka och jag firade med att köpa en top på Indiska. Visst är jag ekonomisk?? Not. Men nu har jag strikt beslutat att pengarna ska läggas undan till reskassan och så kommer det att bli. Punkt slut.
Igår började säsongen med engelska deckare på TV. Ett fall för Frost var först ut och jag gottade ner mig i sängen med en påse gelégodis och njöt :) Har även börjat läsa en engelsk deckare, Fågelhägnet och hittils gillar jag vad jag läser. 3 böcker till är på väg med posten :) :)

Ska hämta posten nu.
Ta.

1 kommentar:

Linnéa sa...

jaq visst e det en fin bild på grillmästaren..:) haha han e rolig, längtar upp nu!