torsdag, juni 08, 2006

Ghost hunt

Såg Most Haunted igår igen. Kröp ner i sängen med en filt över mig för att försöka slappna av en stund (hade frukstansvärd huvud o rygg värk under dagen) och myste till programmet. Jag älskar spökjakter. Skulle vilja delta i någon nån gång. Det ultimata vore ju om man kunde åka till England för att göra det. Helst på något gammalt, dunkelt stenslott med medeltida anor och lång historik. Jag är övertygad om att spöken finns. Andar eller själar kanske man kan kalla dom efter människor som en gång levat och som satt sin speciella prägel på stället. Våra kroppar innehåller en stor mängd energi och tänk alla drömmar och tankar vi har, också energi. Jag har svårt att tänka mig att all den energin bara skulle försvinna när vi dör. Energi försvinner inte bara så där. Den måste ta vägen nånstans, omvandlas if you wish. Därav, spöken.
I augusti ska jag på storseans med några kompisar. Ska bli spännande att se vad som kommer ut av det. Jag längtar redan.....

Så har sommaren kommit (?) eller är åtminstonde på väg och med den kommer lusten att läsa engelska deckare. Som vanligt. Det slår aldrig fel. Och jag njuter av det. Brukar sluka ett gäng böcker varje sommar. Och då ska deckarna faktiskt också utspela sig i ENGLAND. Och ja, jag tittar även på Midsummer murders :)
England har varit, är och kommer nog alltid att vara ett av mina favoritland. Jag har ju för guds skull bott i landet i två år!! Men jag har bara sett en bråkdel........London förstås, Brighton och så har jag bilat genom landet upp till Birmingham och Manchester (där vi stannade i några dar) och ner till London igen. Bara det en fantastisk upplevelse :) Det är nu snart 8 år sen jag var i England och jag VILL, VILL, VILL tillbaka ganska snart. Och hittar jag ingen att åka med så åker jag själv! :)

Och då tänker jag minsann åka på en äkta ghost hunt ;)

1 kommentar:

Linnéa sa...

du borde åka till borgvattnet..:) ett gammalt hus som det sägs det spökar i. man får åka dit och övernatta och klarar man det får man diplom. kolla det på internet..:)