söndag, juni 04, 2006

Skönhet ligger i betraktarens öga
Jag vaknar med huvudvärk varje morgon men den är inte lika intensiv på dagarna längre. Jag har sprungit både fredag och lördag och jag har vilat hela dagen idag=kollat på film, slappat på soffan och inte gjort ett skit. Veckan som gått var en intensiv, jobbig och krävande vecka. Det fanns stunder då jag tvivlade på min mentala hälsa och det fanns stunder då jag peppade mig själv att bara fortsätta och göra det jag skulle göra. Uppenbarligen finns det en gnista kvar i kärringen. Allt jag behöver nu är en gnutta inspiration att slutföra min konsttenta.
För övrigt så har jag haft min vanliga "Suss-stund"=bad, musik, kontemplation, stärkande tankar och självpepp. Det brukar hjälpa...för stunden....
Ju mer jag funderar, ju mer jag läser och ju mer jag umgås med folk, desto mer inser jag hur viktigt det är för mig att lära känna mig själv. Jag har lagt ner massor med tid på att försöka förstå andra människor men jag förstör fortfarande inte mig själv. Men jag jobbar på det nu. Läser, ifrågasätter och lär mig varje dag.
I´ve been to paradise but I´ve never been to me......
Till sommaren har jag laddat med en del böcker.
  • Den dynamiska medeltiden
  • The portrait of a lady
  • Medieval art
  • Psychology
  • Mists of Avalon (har läst den förut)

Och så tänkte jag avsluta med några väl valda ord:

Underskatta inte ängeln bakom din rygg, du har alltid någon som ser efter dig.



Inga kommentarer: