onsdag, november 08, 2006

Oh Lord!

Herregud vad jag har varit sugen på kexchoklad idag!!! Men jag var stark, bet ihop och tog en kopp Nescafé Red istället. ja, du läste rätt, Nescafé. Jag, som aldrig dricker något svagare än franskrostat eller espresso drack Nescafé idag. Orsak? Jo, vår kaffemaskin gick mystiskt sönder häromdagen och förutseende som jag var stegade jag direkt till ICA och inhandlade 2 stora burkar Nescafé, en ny sort som heter Red och tydligen funkar bra att ha mjölk i (enligt texten på burken) Vis av erfarenhet så visste jag att personalen hos oss inte klarar en dag utan kaffe (och det inkluderar definitivt MIG) Jag tänkte att , aha, det borde alltså vara en starkare variant. Så jag prövade en kopp morgonen efter, hade iofs inte så mkt till val eftersom jag är beroende av kaffe på morgonen och döm om min förvåning när jag upptäckte att det faktiskt smakade helt ok. Inte precis som en färsk brygd espresso men dock helt ok. Så nu funderar jag faktiskt på att köpa en burk hem också :)
Tog mig igenom ett svettigt medelpass spinning ikväll men asså det är pinsamt men nu när jag har slutat springa så har min kondition försämrats och jag orkar inte hänga med i alla positioner på spinningen längre.....men jag försöker istället att lägga på extra mkt motstånd och köra position 1 istället (sitta ner) och trampa för allt jag orkar. Och det är banne mig inte en lek!! Idag fullkomligt rann svetten av mig när passet var slut. Så nöjd med mig själv stegade jag hem, duschade och lagade mig middag (köttfärsgryta med ris) och kollade på Det Okända och Most Haunted.
Jag har låtit mina studieplaner från igår sjunka in och det känns fortfarande som en bra plan. På förmiddagen pratade jag lite med min kusin som också blev lite sugen på att testa samma kurser som jag, Medicinsk grundkurs och Människan socialt och kulturellt. Det vore jättekul om vi båda kom in så vi kan plugga och stötta varandra!! *hoppas* Och nu mer än nånsin vill jag ha min mattebok!!!!

Slutligen vill jag bara meddela att jag är fullkomligt "hooked" på radiokanalerna Secret Agent och Illinois Street Lounge på http://www.somafm.com CHECK IT OUT!!

Borat är HYSTERISK rolig, kolla bara in det här underbara klippet: http://www.youtube.com/watch?v=ChzO-SaSstw
Vanilla Face!!!!!! :)

Imorgon ska jag be chefen om att få läsa en tvådagars kurs i ekonomi för assistenter. Tycker att jag kan kräva den kursen av företaget eftersomm de mer och mer för över arbete på mig som har med ekonomiavdelningen att göra. Man vill ju trots allt fatta vad det är man håller på med eller hur?
So wish me luck!!

Natti, natti!

Inga kommentarer: