söndag, november 05, 2006

Snooooor

Äntligen har jag fått mitt bredband inkopplat hemma!!!! Wohoooo!!! Hela kvällen igår och morgonen idag har vi suttit och surfat, plockat fram sköna radiokanaler och trixat lite. har hittat en superskön radiokanal som heter Secret Agent som nu står på hela tiden.
I fredags hade jag tagit halva dagen ledigt. Vi slutade ändå kl. 13 så jag tänkte att då kunde jag lika gärna vara ledig hela dagen o utnyttja den för mig själv istället. Så, jag klev upp 06.30 och givck till badhuset där jag simmade i 45 min, det var inte mkt folk där, typ 3 pensionärer så det var superskönt. Man kunde simma i lugn och ro. Duschade sen och fixade håret och traskade hemåt för att äta frukost. 9.20 tog jag bussen till stan och gick till Naturhistoriska Riksmuseet där jag tillbringade ca 1,5 timme med att lära mig mer om Sveriges djur och natur + att jag såg en superifn fotoutställning om apor som befriats från fångenskap eller räddats från vanvård. En mkt tänkvärd utställning. Åkte sen till stan för att gå på Stadsbibblan men halvvägs dit träffade jag en gammal jobbkompis och vi snackade säkert i 20 minuter. Så sen drog jag istället direkt till Kista där jag mötte Jocke, vi gick o käkade lunch på Levinskys och sen drog vi på bio och såg Pirates of the Carribean 2, äntligen. Sen lite shopping innan vi drog hemåt. Resten av helgen har jag bara vilat. Har fått nån skum förkylninjg och näsan rinner konstant.......vi tog en promenad till ICA igår men det var allt jag orkade. Kroppen sa ifrån. Så jag ordnade en kopp varm choklad och en ostmacka till mig själv och la mig sen på soffan....

Jag räknar inte med att få speciellt mkt gjort idag heller, förutom tvätten då.......men är man förkyld så är man, då får man slappa :)

Signing off med mitt brasilianska cocos thé...... :)

Inga kommentarer: