tisdag, februari 27, 2007

She´s got to be obscene to be believed

Host, hack, seg jävla förkylning men ikväll ska jag träna. Banne mig!! Föreläsningen drog som vanligt ut på tiden igår och jag fick springa som en liten hind för att inte missa t-banan. Svetten rann och luftrören pep men jag hann PRECIS på tåget innan dörrarna stängdes.
Dessförinnan hade jag förtvivlat kämpat med att hålla mig vaken. Igår kändes det inte alls lika mysigt och lyckat när läraren släckte ner i salen. Visserligen fick vi se maffiga bilder av asteorider och meteoriter men jag höll på att somna. Och på det så lät min mage som ett jäkla tröskverk!! Pinsamt i en tyst aula......
Det fick bli korsord på bussen hem....jag orkade bara inte läsa.

Har faktiskt redan hunnit en sväng på bokrean idag. Det mesta tänker jag köpa på Adlibris eftersom priserna är bra mkt billigare där men några fynd gjorde i bokhandeln.
-En nordisk flora
-En bok om däggdjur i Norden
-En svensk vägatlas
-Erikskrönikan

Ja, jag är en nörd.

Det här jäkla vintervädret tar kol på mig. Why, WHY, WHYYY bokade jag inte en semester vecka i solen nu i mars??? Det hade suttit som grädde på moset. Jag står bara inte ut längre med grått, slask, kyla och mörker. All ork är som bortblåst, all viljekraft och framför allt all inspiration.

Nä, gotta go now...
....Madonna is calling me.

Inga kommentarer: