torsdag, mars 01, 2007

As I went down to the river to pray...

Igår kväll var jag på studiebesök på Observatoriemuseet i Stockholm. Det var arrangerat av astronomiska inst. på skolan och vi var väl en ca 30 personer totalt där, blandade åldrar. Visningen av huset gick ganska snabbt men det var ju heller inte så stort. En del vettiga frågor blandades med en del mindre vettiga och tiden rann iväg. Efter visningen fick vi träffa två representanter från Stockholms Amatörastronomer som också håller till där uppe på kullen. Vi blev indelade i två grupper och min grupp fick först lyssna på lite info om vad klubben sysslar med, vad man kan se i teleskop och hur det funkar. Sen fick vi kliva upp till det stora teleskopet men tyvärr var det så mulet igår kväll att det inte gick att beskåda stjärnhimlen. Trist som tusan men inget att göra nåt åt. Vi fick iaf kika på ett klocktorn genom teleskopet. När allt var klart traskade jag ner till Stadsbibblan för att värma mig medan jag väntade på bussen hem. Kikade runt lite bland böckerna och lånade en bok av Stephen Hawking. Var hemma till strax efter 22 och då var det direkt i säng. Låg och läste lite i mitt bokreafynd "Afternoon tea". En bok späckad med gottiga recept på kakor och snittar och tips på hur man gör det perfekta teet. Mums. Jag blev så inspirerad så nu vill jag införa tea time varje lördageftermiddag hemma :)

Måste ta och beställa lite skivor med Zarah Leander också.......

1 kommentar:

Linnéa sa...

imorgon kommer vi imrogon ommer vi!!!!
det ska bli så kul!