fredag, mars 02, 2007

Stamgäst

Igår när jag kom till träningen så blev jag tillfrågad om jag inte kunde tänka mig att jobba som funktionär hos Friskis. Jag blev väldigt snopen och smickrad över att dom hade tänkt på mig som en kandidat. Kruxet är bara att jag kommer hem så sent på kvällarna att jag inte hinner ställa upp på vardagarna. Men dom behöver ju även folk på helgerna så jag funderade ett varv till och kunde då tänka mig att ställa upp. Jag behöver lära känna fler människor i Rimbo och som en av tjejjerna sa, "du är ju ändå alltid här" :) Så jag fick med mig en ansökningsblankett som jag hade tänkt lämna in imorgon. Kanske kan även jag bidra med något gott i slutändan.

Igår körde jag ett intensivpass. Ganska tufft efter att ha varit krasslig en vecka men det gick bra tyckte jag. Jag hade även planerat att köra ett jympapass idag på lunchen, kanske inte nödvändigt men ändå. Så jag packade väska med handduk, träningskläder mm men när jag satt på bussen in till jobbet kom jag på att jag hade glömt träningsBH´n. Jahapp. Ingen träning på lunchen då. Men det gör inte så mkt eftersom jag ändå ska spinna imorgon :)

Måste även berätta att jag igår hittade ett helt underbart recept på ugnspannkaka. Man lägger bacon i botten på en ugnsform och ställer in i ugnen i 5 min 225 graders värme. Så vispar man ihop en ordinarie pannkakssmet med ägg, mjölk o mjöl och skär upp purjolök. Löken strör man över baconen och så på med smeten o in i ugnen igen i 30 min ca. Serveras med lingonsylt och en råkostsallad. Herregud så gott!! Och eftersom banonen redan innehåller fett så behöver man inget fett i själva formen eller i smeten. Det kommer att bli flera repriser på detta, you bet ya!

Ikväll kommer Linnea och Kalle upp över helgen. Det vankas goda middagar, bio (Pans labyrint), träning, BUZZ!! och kanske lite godis också :) Jocke har lovat att laga middag ikväll så jag slipper för en gångs skull. Själv tänkte jag dock ta hand om disken :(

Och som sista grädde på moset så är brorsan nu i stort sett officiellt bonde med egen gård och allt!!! :) Skönt att veta att mormor o morfars gård lever vidare inom släkten!!!

1 kommentar:

Linnéa sa...

ååå kan vi inte åka till din bror istället?