tisdag, mars 06, 2007

En cheesycrust med extra vitlök

Helgen har varit supermysig. Linnea och Kalle kom upp från Skåne på fredag kväll och vi bjöd på Viktväktarmiddag och godis :) Lite TV och Buzz hans med innan vi somnade. Lördag morgon knatade Linnea och jag ner till Friskis och drog ett bas spinning pass. Visst man är skittrött på morgonen och man orkar inte lika mkt men det är så jäkla skönt efterråt och extra gott med frukost. Efter dusch och påklädning drog vi alla in till stan där vi promenderade i flera timmar gata upp o gata ner, kollade i affärer och shoppade även en del. Det blev ingen lunch så när vi väl stapplade in på Pizza Hut vid Hötorget var vi alla utsvultna. Jag, Jocke och Kalle beställde varsin värdemeny (vitlöksbröd, valfri pizza och god glass med chokladsås till efterrätt) och Linnea körde viktväktaralternativet och fick in en riktigt budget variant av Caesarsallad.........typ 5 kycklingbitar och ett ton isbergssallad. Såg väldigt torrt ut :)
Efter maten var det filmdags och vi bullade upp med godis o popcorn. Vi såg Pans Labyrinth och alla var helt tagna efterråt. En verkligt kusligt bra film! Den ska inhandlas på DVD sen!!
Efter filmen drog vi hem och han precis i tid till månförmörkelsens början. En riktigt maffig och magisk upplevelse. Det hela var över ca 1,30 och vi kollade film och käkade godis (mera!!!) under tiden.
söndag var en riktigt slapp dag. Men såna behövs ibland också. Vi såsade runt hemma i mjukiskläder och spelade Buzz. Vi var och handlade på ICA, hyrde Omen filmen och Linnea o Kalle fixade supergod middag :)
Igår var jag skittrött. Vädret är den stora faktorn men även förkylningen som bara vägrar lämna min kropp. Jag orkade dock samla tillräckligt med energi för att kunna koncentrera mig på föreläsningen iallafall. Men jag somnade på bussen hem.......

Inga kommentarer: