onsdag, mars 07, 2007

A pat on the shoulder

Ikväll kan jag faktiskt för en gångs skull gå och lägga mig med gott samvete. Ingen TV på hela kvällen och jag har ÄNTLIGEN efter en månad lyckats få iväg svaret på mitt fjärde geologitest. Jag kände mig faktiskt piggare idag och jag ville verkligen göra det bästa av kvällen istället för att sitta och glo på meningslös TV. Så jag stack från jobbet en kvart tidigare, hann därför med en tidigare buss hem. Sov nästan hela vägen hem, hade tid att förbereda middagen hemma innan träningen. Körde ett medelpass spinning som faktiskt gick jäkla bra om jag får säga det själv. Orken kommer tillbaka sakta men säkert. Svetten sprutade och jag kände mig väldigt nöjd när jag gick hem. Duschade och fixa sen iordning mat (värmde på) och satte mig ner för att äta och nöjessurfa en stund. Sen satt jag i två timmar och BARA arbetade med geologin. Det kändes så skönt när jag väl hade svarat på alla 8 frågor, läst igenom svaren tre gånger för att försäkra mig om att jag svarat rätt och sen tryckte på SEND knappen. Hoppas, hoppas, hoppas nu bara att jag har tillräckligt många rätt att jag blir godkänd. Hur som helst så kan jag nu gå vidare till kapitlet om stenar och mineraler. Jag fick för några veckor sen en ask med mineraler hemskickat från skolan till mig. Dessa mineraler ska jag använda mig av de resterande 5 kapitlen för att kunna slutgöra alla test. Ska bli riktigt spännande!! :)
Imorgon är dett Matte B som gäller. Måste slutgöra veckans uppgift och även räkna färdigt kapitlet. Och eftersom jag inte har nån träning imorrn så räknar jag med extra bonus tid till det imorgon kväll :)

Men nu ska jag sussa......

Gonatt!

Inga kommentarer: