fredag, september 26, 2008

Jag har inte tid med sånt tjafs!

Min plan för gårdagen var ju att läsa hela kvällen. Det gick totalt i stöpet. På bussen hem från jobbet somnade jag in i en djup sömn och väl framme så kunde jag inte skaka av mig tröttheten. Det brukar alltid kännas bättre efter en kort tupplur men inte igår. Hela kroppen var bara TRÖTT. Jag orkade inte laga mat, inte diska, inte läsa. Kokade färsk pasta med ost och spenat och la mig i schäslongen och bara glodde på TV. Men efter en timme orkade jag inte ens det.
Jag kan inte ens beskriva hur trött jag var, både fysiskt och mentalt.
Misstänker att det var en effekt av gårdagens yogapass. Troligtvis har jag fört en ganska stressad tillvaro den senaste tiden och yogan triggade nåt i kroppen som hjälpte den att slappna av. Jag bäddade slutligen ner mig vid 21,30 tiden efter att desperat ha försökt göra nån nytta utan att lyckas. Sov som en klubbad säl och vaknade med lätt halsont imorse. Fan. Inte förkylning. Jag vägrar bli sjuk nu.
Så jag beslutade mig för att inte träna idag. Kroppen ska få vila ut, äta ordentlig mat och eventuellt kanske få njuta av ett varmt bad när jag kommer hem. Ska bara UNNA mig goda och bra saker idag.
Om det är en sak jag har lärt mig så är det att ALLTID lyssna på sin kropp.

Halsontet har som tur är försvunnit nu och jag är lite piggare men inte till 100%.

Bara en halv arbetsdag kvar nu tills helgen börjar!!

Inga kommentarer: