lördag, september 27, 2008

Orange crush

Sakta men säkert börjar jag falla på plats igen. Besparade mig en massa arbete igår kväll genom att köpa en fryspizza till middag och medan den tillagades i ugnen tog jag hand om det enorma berget med disk som börjat lukta lite....
Jag kände energin återvända till kroppen men var inte beredd på att börja slösa den riktigt än. Jag åt min pizza medan jag kollade på Simpsons och lagom till Family guy tog jag fram min nyinköpta Ben & Jerrys glass och njöt av choklad/nöt blandningen i schäslongen. Världen utanför var utestängd, det vara bara jag, katterna och tvättäkta amerikansk skräpkultur på TV´n, och jag älskade varje minut av det!! :)
La mig sen i soffan för att njuta av ett avsnitt av Stargate Atlantis (varför tittar jag inte på det oftare?) och måste sen ha somnat in för jag vaknade av att Jocke ringde vid 22, 40 tiden.
Katterna fick sova i hallen inatt för att jag skulle få en hel natts ostörd sömn och det var nog det bästa jag kunde ha gjort eftersom jag inte vaknade förrän kl. 10 imorse. Ok, jag erkänner, jag var skittrött. Men nu är jag superpigg!!
Efter frukost slängde jag på en skiva med Povel Ramel (som jag för övrigt har totalt snöat in på just nu) och sen gick städningen som en dans, bädda, skura badrum, dammsuga, städa köket.
Sen dusch och lunch framför datorn. Gjorde en heeelt crazy beställning på Ellos alldeles nyss men Hey! man kan ju alltid skicka tillbaka varor man inte vill ha sen eller hur?
Hur som helst så beställde jag en hel höstgarderob med tunika, skjorta, kjol, stövlar och brallor. Fick även lite rabatt :)
Sitter nu och lyssnar på REM och mår hur bra som helst!! Lite längtar jag efter att få se dom live igen och lite längtar jag efter att få åka till USA igen men jag tröstar mig med att det är fint väder ute och jag ska snart ut och springa en timme för att sen läsa hela kvällen.
Jocke beslutade sig för att inte gå ut ikväll så han e på väg hit just nu. Slut på friden med andra ord men å andra sidan är det också skönt med lite sällskap. (även om jag hade räknat med att vara ensam i helgen och få lite mer gjort....)

En annan sak som känns riktigt kul är att jag i år är tidigt ute med julklappsplanering. Förra året var en total katastrof. Min ekonomi var ju fullständigt raserad hela hösten och jag kan nu erkänna att jag i december hade 300:- på kontot efter att ha betalat räkningarna. Inte kul att handla julklappar då med andra ord. Är nu tillbaka på fötter igen och första julklappen handlade jag i augusti :) har nu kommit halvvägs och vi är inte ens i november än. Bra planering eller hur? :)

Måste nog byta skiva nu, REM ger mig alltför många minnen och alltför stor längtan........vill till Kalifornien, Arizona, Nevada......NU!!!!!

Så det får bli Povel igen.

Med en kopp the! :)

Inga kommentarer: