måndag, september 22, 2008

Jag har verkligen inte tid!

Sprang en mil igår eftermiddag medan solen var på väg ner. Balsam för själen kan man säga att det var. Totalt ensam ute i skogsspåret, vindstilla och tyst. (förutom mitt tunga flås) Lite ledsen blev jag när jag upptäckte att ett stort område på min favoritdel av spåret hade blivit ett kalhygge. Måste ha hänt alldeles nyligen för träden låg kvar och allt såg ut som spillrorna av ett slagfält. Jag drog en djup suck och konstaterade att "det var väl ändå ganska onödigt gjort" och joggade sen vidare.
Efter dusch och matlagning fann jag äntligen lite tid över att läsa. Skulle vilja vara ledig 2-3 veckor nu på hösten bara för att kunna njuta av färgade löv, klar luft, många och långa testunder med bra böcker och varma bad. Mina veckor är fullproppade med "måsten" och jag hinner knappt andas. Har slutat att titta på TV under vardagarna, lyssnar hellre på radio, läser och pysslar. Sätter jag mig i soffan blir jag sittande där tills jag somnar. Resultat=inget gjort.

Slutligen, vad är det med Bilprovningen egentligen? När jag besiktade bilen för 3 veckor sedan slog dom ner på mitt högra dimljus, sa att det måste justeras och sen var jag tvungen att komma tillbaka. Suck. Förra veckan tog jag bilen till en verkstad där dom konstaterade (mycket förbryllat dessutom) att dom inte kunde hitta något fel på dimljuset. Det fanns inget att justera!! Men va f.... Så imorse tog jag bilen åter igen till Bilprovningen och ja, nu konstaterade dom att "det här ser ju fint ut". När jag ifrågasatte deras första bedömning och förklarade vad verkstaden hade sagt till mig fick jag bara till svar "ja, men nu ser det ju bra ut, det bli 200:- tack".

Sammanfattning: jag har betalat 250:- (50:- till verkstaden och 200:- för återbesiktning) för ett fel som egentligen inte var ett fel. Och hur lätt är det att få rätt mot Bilprovningen? Har dom verkligen ALLTID rätt??? Svar: NEJ!

Nu måste jag ha en kopp thé.

Inga kommentarer: