fredag, februari 16, 2007

Haha, just like Richard Simmons!!

Jag har just varit på lunchjympa........imorse tänkte jag skippa det helt. Som tur var tog jag med mig träningskläderna ändå. Så på förmiddagen försökte jag peppa mig till att faktiskt testa jympan en gång åtminstonde. Så 11,15 knatade jag ner till Friskis och köpte en biljett. Receptionisten var supertrevlig och atmosfären var avslappnad. Inte alls som det brukar vara på stora gym annars.....(iallafall som jag har upplevt det) Det dumma var bara att trots att det fanns skåp i omklädningsrummet så var man tvungen att ta med eget hänglås.......och det visste inte jag. men det fanns skåp utanför jympasalen där man kunde låsa in sina saker under passet. Så jag bytte om och satte mig att vänta. Passet började och jag tänkte "Oh...my...god...vad har jag gett mig in på?????" Vi var väl en sisådär 20 personer totalt och så jympaledaren i mitten med svettband i pannan och allt :) Så började vi och inne på andra låten (som var en discoaktig variant) fick jag plötsligt i mitt inre se Richard Simmons och kunde inte hålla mig för att garva. Alla rörelser vi gjorde, hopp och klapp mm kändes såååååååRichard Simmons.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZAJbsU4NNU (kolla in Richards moves här!!)
Så genast kändes allting mkt roligare och jag hängde glatt med hela passet. Koordinationen är ju inte den bästa let med tell ya men det funkade ändå. Det neda negativa var att medelpasset faktiskt inte var tillräckligt jobbigt för mig. Jag blev knapp svettig.........men det var definitivt 35 sköna minuter för kroppen och jag kommer att testa nästa fredag igen :)

Rock on!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

du kommer bli mycket svettigare när du lärt dig koordinera bättre eftersom du då slipepr tänka på vad du ska göra och kan ta ut dig helt. :) kul med lunchgympa!

Mayumi sa...

Antagligen :) Men fy fasen vilken träningsvärk jag har idag. 35 min medeljympa var ingen lek när det kommer til kritan :)