tisdag, februari 13, 2007

Ingår påtår?

Är inne på min andra espresso idag. Det krävs ett starkt kaffe för att jag ska vakna nuförtiden. Igår verkade ingenting hjälpa dock. Drack tre espresso o en thé men huvudet kändes lika tungt ändå. Det var bara några timmar under kvällen som jag "vaknade till" innan jag kraschlandade i snarklådan.......
Har miljoner av småsaker att ta itu med idag. Måste verkligen skärpa mig och få det gjort. Men först kaffe som sagt. Mina tre pågående projekt flyter på bra och jag gnuggar "geniknölarna" i stort sett varje dag. Det är mattetal att knäcka, skumma termer att lära sig förstå och främmande fakta om vår omgivning som inte alltid har varit så självklar.........men det börjar bli nu :) Nu vet jag varför Hawaii finns och vad som är så speciellt med den ögruppen. Nu vet jag mer om jordbävningarna i Kalifornien och varför Kalifornien ser ut som det gör. Nu vet jag att kosmos kan se helt annorlunda ut beroende på hur man ser på det och vilka medel man använder.

Vi är verkligen inne i den mest deppigaste, tristaste och gråaste årstiden just nu.
Ge mer mig mera färg, värme, grönt gräs under fötterna och framförallt mera sol!

Inga kommentarer: