lördag, februari 17, 2007

Never underestimate....

Fy tusan vad ont jag har haft inatt. Mitt gamla ryggproblem som jag hade för drygt två år sedan dök helt oväntat upp igen i måndags. Men med lite stretch o massage så har jag "botat" det undan för undan allteftersom veckan gått. Men inatt......jag somnade på soffan igår kväll strax efter 22, trött, hängig och alldeles slut i kroppen. Jocke hade tillslut lyckats övertala mig att boka av spinningen på lördag morgon men jag gjorde det enbart efter att jag hade försäkrat mig om att det fanns platser kvar ändå så att jag kunde ångra mig. När jag vaknade på soffan inatt kl. 01,30 hade jag legat så tokigt att min rygg stelnat igen...fan. Så jag kravlade mig upp, borstade tänderna och kröp ner i sängen. När jag vaknade imorse kunde jag knappt röra mig. Hela höftpartiet värkte och jag trodde först att ryggen totalt hade havererat......så fel jag hade. Jag led av något så simpelt som......träningsvärk!!!! Jepp. Jag kommer inte ens ihåg när jag hade träningsvärk sist men jympan igår triggade muskler i min kropp som jag uppenbarligen annars inte använder och nu gör det riktigt jäkla ONT. Även armarna, magen och bröstmusklerna värker efter armhävningarna vi gjorde. Jag kom knappt ur sängen, hankade mig sakta till köket, lyckades laga frukost, bestämde mig förtvivlat att jag skulle skippa spinningen eftersom även halsen hade behagat att svullna upp lite...........
Så nu sitter jag här, lika smidig i kroppen som en 80-åring, träningsvärk, ryggvärk och början till en förkylning. Men jag är trots det faktiskt riktigt glad!! Jag ska definitivt fortsätta med jympan men spinningen kommer i första hand och snart är det även dags att köpa nya fina löparskor och ge sig ut på banan.........bara snön försvinner helt så :) Jag skulle vilja träna varje dag som det känns nu!!! :)
Dagen har hittils dock spenderats med att titta på filmen "Undergången". Ingen upplyftande film men väldigt, väldigt intressant och tankeväckande. Sen har jag suttit i soffan och löst korsord en timme medan Jocke halvslumrat framför nån skum japansk film. Ska strax ta en promenad ner till affären och sen är det tvättstugan som gäller......... Det blir jag som får stå för middagen ikväll eftersom Jocke är totalt dunderförkyld så jag tänker bjuda på tacopaj med tillhörande sallad och till efterrätt blir det fruktsallad (ananas, mango, apelsin o banan)

Och så tänker jag även bjuda mig själv på ett lååångt, varmt och uppmjukande BAD! :)

Inga kommentarer: