måndag, februari 12, 2007

Ställer man dumma frågor så får man dumma svar tillbaka

Måndag, igen. Suck. Har spillt kaffe på byxorna och klockan är bara strax efter 9 på morgonen.
Har gjort en "to do lista" för dagen och försöker nu beta av allt.
Vi har kurs här idag och vanligtvis brukar jag inte umgås så mkt med kursarna men just idag så är läraren lite försenad och jag blev tvungen att placera kursarna i receptionen tillfälligt.
Fick en del idiotiska frågor från den ena som ville veta vad mer vil säljer här på företaget. Jag känner inte att jag kan specificera exakt våra produkter och hänvisade istället till vår lärare för mer exakt information. Då får jag en irriterad fråga tillbaka: "-Och hur länge har du jobbat här då???" Det är vid såna tillfällen som jag bara vill skrika rakt ut men här på jobbet kan det bli ganska känsligt som ni säkert förstår......
Ursäkta men jag sitter i receptionen. Mitt jobb är att ta emot besökare, svara i telefon, sköta administrationen och hålla kontoret snyggt. Jag vet vad vi säljer i stora drag, jag är inte dum. Men ställ för fan inte dumma frågor för då får ni bara dumma svar tillbaka...........

/TröttMaja

Inga kommentarer: